sobota 12. apríla 2008

2. kapitola

EDWARD CULLEN

veková hranica: 15 rokov a viac!

Keď som ich videl prichádzať, zmocnila sa ma priam neskutočná radosť. Bál som sa, že Bellu ovládla túžba po krvi a budem ju musieť hľadať celú noc. Nechcel som, aby na seba priveľmi upútala pozornosť. Táto oblasť vo mne nevzbudzovala veľkú dôveru, ale potreboval som doplniť benzín, tak sme museli zastať.
S mojou manželkou prišlo aj šestnásťročné dievča so silným vlčím pachom. Ostražito som si prezrel jej myšlienky. Nenašiel som nič podozrivé, okrem jej mena, ktoré sa spájalo so psiskom. Mohol som si myslieť, že Bella sa vráti rovno aj s vlkolakom pre zmenu ženského pohlavia. Napriek tomu som sa na ňu nedokázal hnevať, v žiadnom prípade som jej nemienil nič vyčítať. Len som ju pevne držal pri sebe. Vnímal som akési myšlienky, ktoré zrejme patrili našim.
„Ahoj, ja som Aireen,“ nesmelo odvetilo dievča.
„Veľmi ma teší. Som Edward Cullen a ďakujem ti, zato, že si moju manželku dostala z dosahu poriadneho konfliktu,“ prečítal som si v jej mysli všetko. Nemusela mi nič vysvetľovať.
Jej vzhľad nebol ničím výnimočný. Sivé oči na mňa nervózne hľadeli, akoby si stále nebola istá, či sa ju nepokúsim napadnúť. Nemohol som jej to zazlievať. Ešte nemala žiadne skúsenosti, podľa modrín, ktoré mala na rukách mi bolo jasné, že sa ešte len učí bojovať. Bellina bunda jej celkom nesedela, lebo bola oveľa nižšia ako Bella, rukávy boli príliš dlhé, preto si ich vyhrnula. Spoznal som už zjavné vlčie črty, mala v sebe určitú dávku bojovnosti a odvahy a stále bola mierne prikrčená, akoby sa chystala niekam náhlivo odskočiť. Dlhšie tmavé vlasy mala trochu zlepené a voľne rozpustené. Nebola ničím výnimočná. Nedalo sa povedať, žeby disponovala nejakou výnimočnou fyzickou krásou, ale čo sa týka telesnej stavby, pôsobila v vcelku normálne ako každé iné dievča, až nato, že zrejme patrila do svorky.
„Mali by ste odísť. V lese sa strhla menšia bitka a nebolo by dobré, keby ste sa do toho zaplietli. Mohli by ste ma zviesť do najbližšieho mesta?“ opýtala sa dosť neochotne. Bolo mi jasné, že nie je nadšená týmto stretnutím.
„Áno, samozrejme,“ súhlasil som, ale zaujímali ma dôvody, kvôli ktorým chcela opustiť svojich ľudí. Nebolo zvykom aby vlkolaci utekali z boja. Odpoveď na moju otázku však bola hneď jasná, ani som ju nemusel položiť. Na lesnej ceste sa zjavil upír, ktorého som vôbec netúžil stretnúť. Aireen automaticky podišla bližšie k autu a mierne sa prikrčila a vycerila zuby. Bola pripravená opäť sa premeniť, ak by to bolo potrebné.
Chápal som jej obavy a takisto som sa pripravoval na prípadné nepríjemnosti. Pevnejšie som chytil za ruku svoju manželku.
„Edward Cullen, nečakal som, že sa tu objavíš. Ty nevieš, že tu prebieha skutočná vojna? Ešte si nepočul a malom nedorozumení s tunajšími psami? Ani nepozdravíš starého priateľa?“ pristupoval ku mne celkom bez obáv. To vo mne vzbudzovalo nepríjemné tušenie, že rozhodne neprichádza úplne sám. Nemal som náladu sa s ním príliš dlho zdržiavať. V tomto storočí sa volal Daren Nelson. Veľmi často si menil priezviská a mne vôbec nebolo jasné, ako sa volal predtým, než sa stal upírom. Mal už dvesto rokov, bol odo mňa starší, ale napriek tomu som mu nemohol prepáčiť pár nepríjemných skúseností, ktoré ma kvôli nemu postretli. Bol to len zabijak, bez štipky akejkoľvek ľudskosti. Zabíjal všetko, čo sa okolo neho pohlo, dokonca aj našich.
„Nemyslím, že my dvaja sme niekedy boli priateľmi,“ pokúšal som sa udržiavať bezstarostný tón rozhovoru. Nenápadne som Bellu nasmeroval k autu, chcel som, aby okamžite nastúpila. Aireen otvorila dvere na aute a pomohla jej nastúpiť na miesto vodiča. Obe sa vsúkali dnu. Vlčie dievča stále vrčalo a zatínalo päste, Bella sa ma pokúšala niečo spýtať, ale nemal som čas jej niečo vysvetľovať.
„Môžeš odísť Cullen, nebudem ti brániť, ale ona ostane tu!“ v hlase mu zaznela hrozba.
Mal som šťastie, že ho myšlienky prezradili a stihol som včas uhnúť, pred nepríjemným úderom. Bol skúsenejší ako ja a mal dostatok síl, zrejme sa len pred pár hodinami poriadne nasýtil. Z lesa sa vynárali ďalší vlkolaci a niekoľko upírov. Bojové pole sa zrejme presúvalo bližšie k nim.
„Naštartuj!“ zvolal som. Nebolo pre mňa dôstojné ustupovať, ale nechcel som sa zamiešať do boja, ktorý sa ma vôbec netýkal. Chcel som len svoju lásku dostať do bezpečia a vyhnúť sa akýmkoľvek násilnostiam. Podarilo sa mi včas sa dostať do auta. Jeden z vlkolakov sa vrhol na môjho protivníka. Belle sa podarilo nabrať rýchlosť, unikali sme z dosahu bojachtivých vlkolakov a upírov.
„Edward, zasekla sa mi noha. Nemôžem ňou vôbec pohnúť,“ vyhŕkla zdesene.
Poriadne som bledol a chcel som sa nejakým spôsobom dostať na predné sedadlo.
„Vydrž, hneď to bude, len sa poriadne sústreď,“ Aireen opatrne vytiahla jej nohu z nepríjemného zovretia. Rozviazala šnúrky, aby to šlo lepšie.
„Ďakujem ti,“ uľahčene si vydýchla Bella. Noha ju stále trochu bolela, ale aspoň nedošlo k žiadnym vážnym zraneniam.
„Výborne, hneď ako si budem istý, že nás nikto nesleduje vymeníme sa,“ navrhol som ochotne.
„Čo máš spoločné s Nelsonom?“ potreboval som to vedieť z viacerých dôvodov. Zaujímalo ma prečo si 16- ročné dievča komplikuje život s upírom, ktorý by ju mohol pokojne zabiť.
„Nechcem o tom hovoriť. Je to záležitosť nášho národa,“ nespokojne zavrčala Aireen.
„Musím ťa sklamať, ja to vlastne už viem, ale chcel som, aby si to radšej neváhala vysloviť nahlas. Možno by sme ti mohli nejako pomôcť,“ nechcel som prezrádzať jej osobné záležitosti, ale problém takéhoto charakteru som neočakával.
„Nelez do mojej hlavy!“ nervózne zavrčala Aireen. Odvrátila odo mňa zrak a ostala sedieť. Celý zvyšok cesty myslela len na boje s upírmi na množstvo nepríjemných scén, ktoré ma odradili od jej mysle natoľko, že som sa začal nenútene zhovárať s Bellou a prestal som venovať pozornosť našej nedobrovoľnej spoločníčke. Keď sme sa konečne dostali do obývanejších oblastí, čo nebolo dobré hlavne pre apetít mojej manželky, naša spoločníčka sa konečne odvážila prehovoriť:
„To bude stačiť. Niekto ma tu čaká a viem, že je už netrpezlivý. Ďakujem vám za zvezenie. Prajem vám šťastnú cestu,“ keď auto zastalo a ona mohla konečne vystúpiť bola už omnoho uvoľnenejšia a spokojnejšia.
„Prosím vás, nehovorte to nikomu. Mohlo by to priniesť len zbytočné problémy,“ povedala nesmelo.
„Môžeš sa na mňa spoľahnúť. Nikto sa to nemusí vedieť. Naši ľudia potom určite netúžia a vaši by takisto neboli nadšení,“ obišiel som obývané územie a zamieril s autom na cestu, bez ďalšieho zastavenia. Stihol som zaujať miesto vodiča.
„Prečo sme sa tak ponáhľali. Mohli sme chvíľu počkať. Veď dnes sa cítim dobre, ani nemám chuť na krv,“ odvetila nervózne.
„Neponáhľame sa kvôli nej, len som si myslel, že bude lepšie, keď sa nestretneš s Jacobom. Príde si po svoju príbuznú...“ okamžite som oľutoval, že som vyslovil jeho meno. Vrhla neistý pohľad na svoj náramok. Premeriavala si svojho vĺčika. Nevedel som, načo myslí, ale v tej chvíli som to považoval skôr za výhodu.
Vytiahol som z priehradky mobilný telefón. Jednu ruku som nechal položenú na volante a druhou som pomocou rýchlej voľby okamžite navolil číslo.
„Ahoj, Edward, už ste dorazili? Dúfam, že ste v poriadku. Alice sa na dosť dlhú dobu stratila vaša budúcnosť,“ ustarostene poznamenal Carlisle.
„To je v poriadku, stretli sme vlkov, ale nič sa nestalo. Sme na ceste do menej obývaných oblastí. Len som ti chcel oznámiť, že sa na našom území môže nečakane objaviť Daren Nelson. Alice by mala sledovať jeho budúcnosť a ak sa niečo zmení, okamžite ma informujte. Už tu vyvolal jednu vojnu a nebolo by dobré, keby sme aj my boli obeťami jeho záujmov. Pozdravuj všetkých a maj sa dobre. Čoskoro sa opäť ozvem,“ opatrne ukončil hovor.
„Edward, stále cítim taký nepríjemný zápach. Mohla by som otvoriť okno?“ opýtala sa nesústredene.
„Áno, samozrejme, ale prosím ťa, nabudúce si dávaj lepší pozor. Daren je nebezpečný. Veď si videla, že aj vlci majú pred ním rešpekt,“ sústredil som svoju pozornosť na udržanie rýchlosti, ktorá jej vyhovovala, aj keď najradšej by som popohnal celý svet, len aby sme už čo najskôr boli v bezpečí.

1 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Ahoj. Nechceš zverejniť svoje diela na našej stránke? twilightfanfiction.webnode.sk
Tento web je pre všetkých twilight fanúšikov, ktorý sú rovnako ako my až priam posadnutý týmto fenoménom.
Nájdete u nás fanfiction príbehy a básne, ktoré budu dúfam pribúdať a veľa iného.
Radi od Vás privítame príspevky - príbehy, poviedky, básne, vtipy, hlášky ale aj hocičo čo sa týka (ale nemusí) twilight ságy, a s čím sa chcete s nami podeliť.
Stránka je ešte v rekonštrukcii, teda veľa tam toho ešte pribudne, najmä ak nám pomôžete rozbehnúť to.

Zverejnenie komentára

Newer Posts Older Posts